onsdag 7 januari 2009

min alldelens egna fåtölj

blocket alltså! jag önskar att det var jag som uppfunnit blocket, jag är blocket! under en kort period så har jag velat ha en egen emmafåtölj, en liten hyllning till mej själv sådär. både jag och mamma har kollat runt på lite loppisar och antikaffärer under sommaren, mhm ja svindyra..
och plötsligt så händer det (på blocket), jag klickar in på en annons "diverse saker bortskänkes", gratis är alltid gott- och en gratis emmafåtölj smakar otroligt bra! woho! jag paxar den på en gång och tar med mej isaac och åker dit efter jobbet. lite trötta efter en jobbdag, men jag, ivrig som ett litet barn hälsar på blocketmannen och går upp till mitt fynd.

men ojdå, jag hade visst missat en liten detalj: "allt eller inget principen gäller" så fåtöljen + 2-3 vändor till med bilen full av skrot, sen var vi hemma.. (och tyvärr var den lite trasig under)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fynd att du fick den gratis! Hoppas att den är lätt att laga.

Svar: Jag bor på Nydalahöjd, men jag bor också nere i Uppsala eftersom det är där jag gör exjobbet. Var bor du? Tack för din gulliga kommentar! Kram Sandra

Anonym sa...

åh, den var ju riktigt fin! Precis som min Emma.. :)

Åse sa...

ja vill också ha en emma...

Anonym sa...

Det där går ju fixa, kalas fin! gratis är gott som sagt :)

Ja du photoshop är inte så svårt om man ska fixa till så bilder ska bli lite mer ljusare, kör en auto colour och kanske ljusa upp lite vid behov (curves) och öka kontrasten en liten aning. ;)

Anonym sa...

Jag älskar Blocket. Vi har massor därifrån: Vår bil, soffor, sänggavlar, lampor, köksbord, trädgårdsmöbler t-o.m. en friggebod har vi köpt på blocket. Snyggt fyndat!/Sammyrose