söndag 25 januari 2009

söndag hela veckan

idag har jag umgåtts med min vän ida, vi har haft en såndär skitbra söndag. åkte en sväng ut till stöcksjö på mattex antik som var rena rama guldgruvan! hur kunde jag missat det? så mycket prylar som denne man har är ju helt otroligt. och visst fyndade vi lite! en sockerlåda som jag letat, i en himla bra storlek och allt. ett fin fint pelarbord som jag ska måla om i någon färg (eller ickefärg), en färgklick till kudde och två plåtburkar som bara var söta. och icke att förglömma de två böckerna från 1950-talet som handar om självaste kvinnan!
jag gillar verkligen söndagar, men nu har det fallit sej så att på måndagar är det mattelektion och nu kan jag inte njuta av mina söndagar längre, nu är det lite mer ångestladdat..
men tänk om man hade söndag hela veckan!

3 kommentarer:

Its a house sa...

Kul att du hittat till min blogg! Du är så välkommen! Och jag som är så nyfiken måste bara få fråga vad du har för anknytning till byn?

Its a house sa...

Aha, ja både och kan man väl säga, jag är uppvuxen i Umeå men sambon är Vännäsbybo sedan barnsben.

Anonym sa...

Sockerlåda! De är så snygga... Har själv några gamla lådor i stugan... Kram