tisdag 17 januari 2012

smida planer och tungt löfte

slutet av januari är kommet (om man avrundar lite, allt blir så mycket lättare då), sinnes. offentliggör mitt nyårslöfte här och nu så jag känner lite mer press, så hör på och straffa mig hårt om du som läser detta märker att jag att jag skiter i det.
läsa en historia-kurs som jag redan anmält mej till och det känns bra och skönt. i löftet ingår också att läsa matte b, fanskapet matte b. i år är året! året då jag, emma- slutför matte b kursen, godkänd eller ej, död eller levande.

nu ska vi sätta oss med papper och penna och punkta upp vårens renoveringar, börja känna mej sugen och taggad på att göra ett stort ryck med ett synligt resultat. typ tapeter! planera hur våran gård ska se ut, utvändigt. jo men så att, det är bara att bli lite trädsgårdsintresserad. rosenbuskar, äppelträd, staket och grusgångar, det ser fint ut i huvudet. tänk lotta på bråkmakargatan, det huset och framsidan gör vi en kopia av, enkelt!

1 kommentar:

Fanny sa...

Vad duktig du är Emma, ser verkligen framemot att se hur renoveringen går också. Jag har börjat blogga på ny adress och har också en hel del måste-göran under det här året ;) Hoppas allt är fint med dig och familjen! Stor kram Fanny