söndag 9 maj 2010

det är inte varje dag det känns såhär, men

jag är så trött på att vara trött! min kropp är dödstrött dygnet runt och jag vill helst krypa ur mitt eget skin medan huvudet är rastöst och vill göra något. och jag är så förbannat less på att bo mitti stan vissa dagar, särskilt på helgerna då det är fint väder. för vad gör man i stan när det är sol? jo:

1. går in till stan för att se på folk och för att solen skiner, man råkar köpa något att äta eller dricka för att det är trevligt = göra av med pengar.

2. kilar in på någon affär för att man vill ha något nytt att ha på sej för att solen skiner = göra av med pengar.

3. kilar in på någon affär för att man vill ha något nytt på sej för att det är dåligt väder och man kanske ska unna sej något och bli glad tvärt = göra av med pengar.

jag vill vara ute och kratta löv och gräva i en kompost! någonting fysiskt och vettigt! tack.

6 kommentarer:

Johanna sa...

Men Emma! Kom ut till mig en helg. Här i Överboda kan du få vara, ute och bara njuta. Utan att göra av med pengar. :) KOOOM!

Josefin sa...

vi är så lik varandra gullet, vi kan väl trösta oss med det :) PUSS

Maria sa...

Vill tillägga att äga ett hus innebär en hel del "göra av med pengar". Men det är ju också väldigt roligt att göra av med pengar till huset!

zandra sa...

Du får brumma med bilen (=göra av med lite pengar) och komma till vännäs/vännäsby och hälsa på :D


sv: jag hade inte rensat kläderna på kortet än heller. mycket ska bort.

linnea sa...

åh nu hann du före mig, har ju tänkt att jag måste höra av mig och fråga hur det är med DIG och lillen :) när är din bebis beräknad?

ja det är jättemysigt, oftast rätt stressigt att stiga upp då Lill är rätt otålig och vill upp och se sig omkring och leka. men ibland har man tur och då är hon sådär härligt dåsig :)

linnea sa...

men va kul, lagom till vännäsdagarna va? eller är det kanske lite före. hursomhelst jätteroligt med en sommarbebis! slippa klä barnet i tusen lager för att gå ut och gå, bara gå utanför dörren med en mössa på liksom :)


Lill var duktig och kom precis på datumet, jag vaknade av att vattnet gick, så hon var väldigt punktlig :)