söndag 7 februari 2010

what a day, what a day

så här ska det se ut! solen som lyser upp dagen och som till och med värmer lite i ansiktet. skönaste promenaden på länge fick dagen att börja, sen har vi städat och tvättat järnet och även bakat bröd. vilken söndag- energin som varit försvunnen under allt för lång tid är tillbaka, underbart. igår fixade vi två viktiga saker, en ny lampa på toaletten (efter några månaders tid) så att man slipper chansa varje gång man är där och jag hängde upp fågellampan i taket i sovrummet. och det tog väl si sådär ett år. hur kommer det sej? och en trevlig drinkafton hos frida avslutade lördagen. en king helg, verkligen!

6 kommentarer:

Idi sa...

åh hej gullis! så fantastiskt fint sovrum ni har. du är så duktig så duktig! och hälsa orken att den är varmt välkommen tillbaka. stor puss!

Emma sa...

men idi, tack! men vad har hänt med din blogg? jag har googlat och hittar dej inte, har den kolavippat? vi ses i veckan söting. puss stor!

linnea sa...

Det var inge roligt att höra, varför är det kasst? sjuk?

Jo han var riktigt duktig och roligt med någon tavla som ingen annan har och personligare. Brömm honom från mig :)

Tack, vad snäll du är. Fast just nu har jag ganska mycket vätska i kroppen och känner mig inte så himla fin, men det hör väl till. haha.

Kram!

linneA sa...

Va! Är det sant!! STORT GRATTIS till er. Så underbart! Hur långt gången är du`? :)

Jo jag älskade att rita förr, men har som blivit mer sällan..får börja testa igen får man se vad det blir.

Jo det är lite både och med Liam. Ibland säger han-blää bebisar är ju kletiga! Och andra gånger säger han massa saker han ska göra med bebisen, som krama den och låna ut sina favoritsaker osv. Haha :)

linnea sa...

Åh v19, ja då har du ju gått länge! betyder det att din bebis kommer i sommar då? Men du mår lite dåligt? illamående? Har ni fått vara på ul-ljud? Åh vad spännande. Ni kommer verkligen bli bra föräldrar, eller de flesta blir nog det men ni är så underbara människor så kan bara tänka mig vilken fin familj ni blir! :)

Nja, jag mådde riktigt dåligt ibörjan på denna graviditet spydde hela tiden, med Liam så mådde jag bra hela vägen. Men just nu är det nog ungefär som när jag vänta Liam.

Kram!

linnea sa...

vilken underbar sommar ni kommer att få ! :) ja, ultraljudet är underbart nästan först då man förstår. Okej, det är ju så himla jobbigt att må illa men brukar bara bli bättre och bättre med tiden så det är iaf ett plus :)

Jo det känns fint, fast vi ska bara bo i vännäs ett halvår för att spara pengar till en längre resa. Hur lång den blir osv beror på hur bebisen mår och hur mycket man sparar till men hoppas på ett halvår utomlands med familjen :) sen blir det åter till stan när ja ha jobbet där.

Kramar