måndag 12 oktober 2009

Lotta Kühlhorn på IKEA

och vi som ska dit på söndag! hoppas det har tagit sej enda till sundsvall, annars brukar ju vi i norr få vänta något halvår längre än alla andra.

"Lotta Kühlhorn som även är känd som mönsterdrottningen har designat en kollektion tyger som kommer att säljas på IKEA. Som vanligt är det färgstarkt och kreativt när Kühlhorn jobbar och hon har hämtat inspiration från fabler och ordspråk om djur. Mönstren berättar historier som utspelar sig från hennes egna favoritmiljöer, allt från stadsdjungeln under Skanstullsbron i Stockholm, till en brant fjälltopp i Storlien. Kollektionen heter ANNAMOA och släpps på IKEA den 1 oktober."

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå i stugan!

Jag tänkte höra med dig om du tänker måla om hyllplanen på din stringhylla? Har nämligen fyndat en hylla själv och funderar på hur man ska gå till väga för att få det snyggt och slätt i färgen om man tänker måla? Vilken typ av färg tror du blir bra? =)

Emma sa...

hej där! jag tänker måla om hyllplanen jag också. jag rekomenderar att du grundmålar dom med lackgrund och sen toppar med vanlig lackfärg, sen kan du välja vilken blankhet & kulör du vill ha :) gavlarna sprayade jag med vanlig sprayfärg. hoppas det var till någon hjälp och det vore kul att se resultat!

Anonym sa...

Tack för tipset!=) Kom dock på att jag har ju sprayfärg, tror du att det blir fult om man sandpapprar med ett jättefint sandpapper och spraymålar hyllplanen? Eller kan man kanske grunda med lackgrund och sedan spraya direkt på det? Många frågor haha ;)Absolut ska jag visa resultatet sen! /Sara

Emma sa...

nog tror jag det blir bra det med! är bara det att lackfärgen ger lite snyggare & tåligare yta tycker jag. men jag brukar annars spraymåla nästan allt, snabbt och enkelt :) men jag tror inte du behöver lackgrunda om du ska spraymåla, det är mest för att lackfärgen ska fästa. fast jag är osäker!