måndag 8 juni 2009

jag älskar att ärva

vi har fått en fantastiskt fin gammal spegelbyrå från isaac's föräldrar, den är förjädra fin och har gått i arv i några generationer nu. hoppas att den finner en bra plats hemma hos oss efter lite slipning och målning.

har nyss varit i brån och betsat våra nästan 4 meters hyllplan och konsoller- det var på tiden att vi sätter igång och gör klart så man får upp lite uppåt väggarna. palt har vi också ätit. nu sitter jag och jobbar en stund, jag har mest bara kul idag

4 kommentarer:

åsa sa...

ja, "ärvegrejer" är verkligen härligt. allt med historia är så förbaskat kul, speciellt om det kommer från släkt dessutom! finfin blogg du hade föresten :)

Skönt Hemma sa...

Härlig blogg jag hamnade på. Hit återkommer jag ;)

åsa sa...

haha! ja en lång historia är verkligen underbart. har inte så många sådanna saker tyvärr! mer second hand (som förvisso också har en historia men som för mig är döljd. tänk om de kunde berätta!!)
Ja jag tycker att det är kanon att du bloggar. hittade hit precis nyligen, blir alltid så glad när man hittar guldkorn. alltid trevligt när man får lägga till nån ny på favoritlistan!

Camilla sa...

Tack för att ni kom idag, och för de fina presenterna till killarna förstås! Ja, du vet ju att jag helt och hållet är på din sida när det gäller gamla, charmiga, coola, snygga grejer. Det är så roligt att ha en del grejer efter Anders farfar och farmor. Och nu spelapparaten som hängt hos Inger och Åke! Kan vi komma och hälsa på er snart?! Kramar C