söndag 22 mars 2009

god helg

att man glömmer från år till år hur fantastiskt det är när solen börjar värma och när snön börjar smälta bort och asfalten kommer fram, den känslan är nästintill oslagbar.

vi har haft en skitbra helg, fredagen spenderade jag med brudarna på ikea och det kan såklart inte bli annat än bra. listan var hyfsat lång och kvittot blev ännu längre, på vägen hem slog ikea-ångesten till (hur kunde det bli så mycket? det kostade ju bara 79:- och bara 39:- och bara 99:-..) men man vet att den går över när man närmar sej ö-vik. igår firade vi vår vän ida som fyllt tjugotre år, hipp hurra vilken trevlig fest! gott fika, gott sällskap framför allt och ett gott slut på rex.

kollade på reprisen av robinson imorse, det verkar råspännande! vi önskade för en sekund att det var spöregn och 20 avsnitt i repris, men i verkligheten tog vi en promenad på älven och åt en liten lunch på stan.
nu är det bara en liten fläck snö kvar på balkongen- och hjälp vad förvånad jag blev när jag kikade ut och såg att snön var alldeles gul! eftersom vi flyttade in när det var snö så tänkte jag att det måste varit förra hyresgästen som kanske inte ides eller, ja..
men jag spraymålade faktiskt sängbordet där ute en dag i vintras kom jag på sen.

1 kommentar:

Camilla sa...

Glömde skicka med min beställningslista..... Nej, skämt och sido så får vi nog pallra oss till IKEA själva. Såg att de har nya roliga tyger. Vad fint det såg ut i sovrummet! Kram C